perjantai 3. toukokuuta 2013

keittiön kaunottaret

olen jo pitkään yrittänyt löytää kirpputoreilta vanhoja pinnatuoleja. nyt viimein vapunaattona onnisti ja SPR:n Kontista löytyi nämä kaunokaiset edulliseen uloskantohintaan. molemmat yksilöt vielä hyväkuntoisiakin.


ei siis muuta kuin k-rautaan maalia ostamaan ja hommiin.


tässä tuoleihin on sudittu pohjamaali. k-raudan myyjän suosituksesta myös pohjamaali on sävytetty. maalaus tapahtui meidän pihavarastossa, niin ikään myyjän suosituksesta. kun lämpötila on matala ja kosteuspitoisuus korkea, niin työskentelyaikaa on enemmän, mikä on pinnatuolia maalatessa toivottavaakin. pinnojen maalaminen (tasaisesti) kauttaaltaan oli yllättävän aikaa vievää.



tuolit valmiina. väri oli juuri sellainen kuin olin toivonutkin. jos jotain tekisin toisin, niin ehkä käyttäisin telaa istuinosan maalaamiseen, mutta hyvä tuli sudillakin. kaikkinensa mukava pikku projekti, ja valmista tuli yllättävän nopeasti.



tuolit paikallaan keittiössä. olen lopputulokseen erittäin tyytyväinen, näistä tuli niin kivat!
kukaan ei varmaan arvaa, mikä lienee yksi allekirjoittaneen lempiväreistä? ;)

1 kommentti:

  1. Ihanat tuolit!
    Mä kans hain ennakkoperintönä meidän äitin vintiltä neljä mummin vanhaa pinnatuolia. Valkoinen maali on jo melko kulunut, mutta jotenkin kiva sillai vähän epätäydellisenä :) Joskus mä ne ehkä maalaan. Ja varmaan vaaleansinisellä! :)

    VastaaPoista